keskiviikko 30. lokakuuta 2013

COFFEE, CHOCOLATE, MEN. SOME THINGS ARE JUST BETTER RICH



Mulla tuli sunnuntaina kauhee into lenkille ja päätin että tästä alkaa ihan uus elämäntapa. Oon yrittäny syödä mahdollisimman monipuolisesti ja liikkua, mikä on onnistunutkin hyvin tän muutaman päivän. Mä oon tunnetusti sellanen herkuttelija että alta pois. En ees niin herkuttelija vaan maailman pahin napostelija, ja tottakai napostelen kaikkee makeeta.
Sunnuntaina sitten päätin koittaa välttää sitä makeiden syöntiä, enkä mä mitään herkkua 4 päivään syönytkään, paitsi nyt.. Ainut mitä oon syöny (mikä on ollut tosi herkkua=hyvänmakusta) on ollu smoothie mikä on ittetehtyä eikä siinä oo ollu ku banaania, pakastemansikoita, maustamatonta jugurttia ja rahkaa, eli ei paha. Mutta nyt sorruin syömään suklaata. Pystysin oleen helposti ilman keksejä ja pullia, mutta mitä tulee suklaaseen. Se ei luonnistu. Ainakaan kauaa. Eikä mua auta kun hetkellisesti jos napostelen vaikka viinirypäleitä kuitenkin mielessäni himoiten suklaata. Mä oon tavallaan koukussa makeeseen/herkkuihin, samanlailla ku toiset on koukussa tupakkaan. Mulle vaan tulee hyvä mieli siitä kun saan jotain mikä miellyttää mun makunystyröitä. Ja siitäkin tavasta minkä on oppinu, on vaikee päästä eroon. Vaikka tottakai haluaisin, ei se siitä oo kii. Mulla vaan on superhuono itsehillintä. Eikä itsehillintää opi 4 päivässä, kuten ei niitä kilojakaan putoa. Itsehiilintääkin on reenattava. Ja niin mä aionkin. Toi 4 päivää on mulle jo tosi hyvä saavutus, koska normaalisti meillä katois kaikki herkut samantien kaapista. Vertaan tätä tilannetta tupakanpolton lopettamiseen, kun oon nyt seuraillu Aten lopetusyritystä tästä vierestä. Se on polttanu sillee max 5 huonoimpina päivinä, eikä sillä oo ollu omia röökejä. Se on voinu jokapäivä ''antaa'' ittensä repsahtaa polttaan. Oon kuitenkin tosi ylpee siitä että se on pärjännyt noin vähillä ja tosiaan yrittää! Meillä on vähän kuin yhteiset projektit tässä. Okei tupakoinnin lopettaminen on vaikea lopettaa kerrasta, mutta niin on tää herkuttelukin. Herkuttelun lopettamisessa ei tuu ehkä syöty joka päivä mutta kyllä niitä retkahduksia tulee. Oon kuitenkin valmistautunut niihin. Enkä mä ajatellutkaan lakkoa pitää, vaan jättää ylimääräisiä ja turhia syömisiä pois. Alkoholi pitäs tässä mun painonpudotusprojektissa jättää tottakai pois, mutta yritän sen pitää mun herkkuna ja vähentää näitä muita. Mut mäkin oon kuitenkin ihminen. Tarviiko olla kyrpä ottassa jos tekee jotain mieli? Tiedän että opin tästä tavasta eroon, se vain vie aikaa. Ja tällä kertaa mä en aio lannistua vaikka joskus repsahtaisinkin, vaan jatkaa aina seuraavana päivänä uudelta pohjalta.
Halusin tänne tulla kirjottaan mitä oon päättäny ja miten nyt jo ''epäonnistunu''. Mutta kerrankin mä oon innostunu asiasta, enkä aio lopettaa tätä tähän yhteen viikkoon. Vaikkei mitään tuloksia tuliskaan nopeesti, niin haluan kesään mennessä pudottaa painoo. Mitään tarkkaa tavotetta ei oo, mutta jos nyt ensin -5kg ja siitä sitten eteenpäin ja siitä seuraavaks -10kg. Kaikenkaikkiaan mun olis tarkotus tiputtaa sen verran että oon peiliin katsoessani suht tyytyväinen siihen mitä siellä näkyy. Nyt vaan tarviin superpaljon tsemppiä, mitä tiedän kyllä saavani kaikilta läheisiltäni.
Tää asian selitys veny, alunperin suunnittelin selittäväni vaan tästä miten oon suunnitellu muuttavani elämäntapoja ja miten kusasin sen jo sortumalla herkkuihin. Mutta nyt tässä tuli vähän tätä tavotettakin sanottua, vaikka ne on ollu lähinnä vaan mun päässäni. Näitten mun urheilujen ansiosta oon nyt täysin jumissa, varsinkin selästä. Se on kyllä hyvä, tiedän ainakin tehneeni jotain :)


Tälläkertaa mä oikeesti haluan pystyä tähän!
Herkullisten kuvien saattelemana hyvää pikku-lauantaita


K


4 kommenttia:

  1. Mä aion ainakin tsempata sua<3
    tänään ehkä en onnistunut siinä, mut jos pyrkis itse myös jonkinlaiseen herkuttomuuteen niin vois olla helpompi!

    VastaaPoista
  2. minäkin tukena, vaikka eilen annoinkin sun lähteä suklaa kaupoille haha :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehe totta ;D<3 ei vaa hyvä vaan että annoit koska loppuviikko olis menny nii huonolla tuulella että olisin ollu kävelevä aikapommi :D:D:D

      Poista