perjantai 3. tammikuuta 2014

A FRESH START





Kuten ehkä huomasitte, blogin nimi on taas kokenut muutoksen. Tää on mun mielestä hyvä tapa alottaa uusi vuosi blogin puolella. Jos tää nimi nyt olis ja pysyis.  Löysin weheartista kuvan jossa luki Perfect is boring, ja tuli sellanen fiilis että hei, miten olis. Oon kaivannu vähän persoonallisempaa nimee tälle blogille ja toivottavasti vihdoin ja viimein se olis tässä. Blogin osote saattaa tulla muuttuun myöhemmin, mutta siitä sitten erikseen. En oo oikein keksinyt mitään hyvää osotetta ainakaan vielä. Haluisin kuulla teiltä mitä mieltä ootte uudesta nimestä? Osote-ideoita otan ilolla vastaan. 

kuvat

Myös hyvä tapa alottaa blogin uusi vuosi olis kertoo ehkä tän vuoden tavotteita. En pidä näitä uuden vuoden luapauksina, vaan tänä vuonna mä pyrin tekeen nää asiat ilman sen enempää lupailuja. Näihin asioihin aion panostaa pikkuhiljaa ja saada muutosta aikaan tän vuoden kuluessa: 

-Aion panostaa kouluun nyt tän tulevan kevään aivan tajuttoman hulluna. Haluan päästä lukiosta eteenpäin mahd. hyvillä arvosanoilla ja valmistua nyt keväällä, joten aion heti koulun alettua tehä hitosti hommia. Jatko-opiskeluitten suhteen en vielä tiedä juuri mitään, haen luultavasti kaikkiin mahollisiin paikkohin (yliopisto, ammattikorkee, amitsun aikuispuoli...). En silti pistäs pahitteeks vaikka pitäsinkin välivuoden ja työskentelisin vaikka sillä kuuluisalla Siwan kassalla!

-Aion alkaa pitää huolta terveydestäni. Päästäkseni ylppäreissä johonkin kivaan mekkoon, mun on laihdutettava vähintään 5kg mutta enemmänkin saa lähteä.  Mulla on aina aluks kauhee into laihduttaa, mutta kun tuloksia ei tuu niin luovutan. Oon puolestavälistä syksyä pyrkiny liikkuun viikon aikana jonkun verran, ettei painoo ainakaan kertyis lisää. Nyt haluan yrittää ainakin vähän pidempään jaksaa tätä ja ennen kaikkea oppia. Oppia syömään terveellisesti ja eroon herkuista, oppia liikkuun enemmän ja ensinnäkin tykkään liikunnasta. Tänä vuonna voisin toteuttaa sen tankotanssikurssille menon, mistä oon haaveillu jo pidemmän aikaa. Terveyden hoitoon kuuluu mulla myös diabetes, jota oon vähän laiminlyönyt. Okei, en laiminlyönyt mutta hoitanut vähän laiskasti. Varsinkin siihen nähden että pystysin parempaan sen kanssa, ja pienillä teoilla sen verensokerin sais hyväks (mm. verensokerin mittaaminen, liikunta, hyvä ruokavalio ja herkut veks eli just näitä muitakin mihin aion panostaa muutenkin). Joten keskityn myös hoitamaan diabetestani paremmin. Nää kaikki asiat vaikuttaa toisiinsa, joten diabeteksen hoito menee samassa painonpudotuksen kanssa.

-Mulla olis tavotteena päästä muuttaan kotoo ihan omaan ensimmäiseen kotiin ehkä yhdessä Aten kanssa. Siitä on meillä nyt paljon puhuttu että kesällä muuttaisin, mutta mikään ei oo läheskään varmaa. Mulla olis jo tiedossa mihin muuttasinkin, oon jopa jo sisustanut sen mielessäni! Hirvittää toisaalta se ajatus että lähteä pois kotoa, mutta toisaalta mä tiedän saavani aina tulla takas tänne jos on paha olla tai mitä ikinä maailmassa sattuiskaan. Yksinasumisessa oppis ottaan vastuuta, enkä mä usko että mä enää kotiin palaisin. Ehkä kuvioihin vois sitten tulla vielä vuoden aikana koiranpentu, riippuen miten se elo yksin sitten alkais sujuun. 

-Haluisin pitää suhteet mun ystäviin hyvinä ja pitää suhteet edelleen hengissä vaikka tän vuoden jälkeen kaikki lähteekin eri teille. Haluaisin viettää onnellisen vuoden mulle rakkaiden ihmisten kanssa. Tänä vuonna haluan seurustella Aten kanssa ympäri vuoden ilmaan minkäänlaista eroa. Haluan pitää hauskaa ja nauttia. Tänä vuonna haluan olla onnellinen, saavuttaa mun tavotteita mutta en halua murehtia. Pieni stressi saa mut tekeen asioita, mutta en halua pitkäkestosta stressiä ja murhetimista mistään. Jossain ohjelmassa sanottiin että: ''Antaa hevosten murhetia, kun niillä on paljon suuremmat päät''. Toi on musta aika osuvasti sanottu, ja aion ajatella näin!


Miltäs kuulostaa?



 K
  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti